skip to main
|
skip to sidebar
mandag 19. april 2010
Nye veier
og sakte bryter vi nye veier
dit elvene renner
der tanken beveges
videre ut
Alltid vår
så puster hudløst
og uten bokstaver
det som elsker
det som er
i dypet
mandag 10. august 2009
Vennen
Jeg fant han
mellom blå bokstaver.
Han fylte ordene
med mer enn tid,
bygde et rom
bortenfor avstand.
Innerst, på en rød sti
bor vennen min
Lyng
Men jeg kan aldri glemme
henne som danser i lyng.
Hun som nynner
kveldens sanger,
står alltid foran meg
på stien
Under en sten
under en sten
der hender visnet
der dager ble grå
av aske og jord
der ilden er død
over glemte kinn
har livets berøring
satt gylne spor
Når han spiller
Når han spiller
er jeg
mellom C og G
i et grep
bortenfor
hørbare toner
når han spiller
vet jeg
Gule kronblad
En gang
var jeg
gule kronblad
strakte meg
Nå vet jeg
at alt var en drøm
og at drømmen
vil følge meg
mot kveld
Nyere innlegg
Eldre innlegg
Startsiden
Abonner på:
Innlegg (Atom)
Følgere
Bloggarkiv
▼
2013
(5)
▼
november
(3)
Nattlys
Drømmespor
Når elvene fryser
►
april
(2)
►
2012
(1)
►
oktober
(1)
►
2010
(13)
►
desember
(4)
►
august
(1)
►
juni
(4)
►
mai
(2)
►
april
(2)
►
2009
(28)
►
august
(5)
►
juli
(20)
►
april
(1)
►
januar
(2)
►
2008
(15)
►
november
(1)
►
september
(5)
►
august
(7)
►
januar
(2)
►
2007
(13)
►
oktober
(3)
►
september
(10)
Om meg
Birgithe
Vis hele profilen min